מאמרים » טיפים לבחירת מקדם אתרים

חזרה הדפס שלח לחבר הוסף מאמר

 

 

 

 

.קידום אתרים אורגני הוא אחד השירותים היותר מבוקשים כיום: כולם רוצים להיות במקום גבוה בגוגל ובדרך כלל מוכנים לשלם לא מעט כסף כל חודש בשביל זה

השאלה היא מי בדיוק קורא לעצמו מקדם אתרים? יש את אלו שלמדו בקורסים במכללות שונות שמבטיחות לספק את הידע הכי עדכני שיש ולהוציא את התלמיד עם כל מה שהוא צריך בשביל להשתלב בשוק העבודה. מצד שני, יש כאלו שלמדו לבד דרך קריאת מדריכים באינטרנט ואפילו קידמו אתר אחד או שניים שהיו .ברשותם. מצד שלישי, יש את אלו שהחליטו לעשות "הסבה מקצועית" לקידום אתרים ואין באמת דרך לדעת עד כמה הם בקיאים בנושא

הסיטואציה הזו יוצרת מצב שבו חייבים לבחור מקדם אתרים על סמך הניסיון שלו בשטח, אבל גם צריך לדעת בדיוק מה לשאול ואיך לא ליפול במלכודות שמי שלא מכיר את התחום עשוי לא לזהות אותן מראש.


הוכחות בשטח


יש הרבה מאוד דרכים לקדם אתרים, וכל אחד רואה את היעדים החשובים לו בצורה מעט שונה: לפעמים הכי חשוב לנו לגייס לקוחות חדשים, לפעמיים הכי חשוב לנו ליצור באזז מסביב לאתר ולהביא כמה שיותר גולשים שמעולם לא נכנסו אליו בשביל ליצור בסיס משתמשים רחב, ולפעמיים אנחנו בכלל רוצים להרוויח כסף מהאתר בדרך אחרת כמו תכנית שותפים או פרסום שירותים בעלי ערך גבוה (לדוגמה, לימודים מקצועיים ותארים אקדמאיים).

מה שחשוב לזכור הוא שכל חברת קידום או אפילו מקדם אתרים פרילנס מפיקים (או לפחות אמורים להפיק) דוחות ללקוחות שלהם. הדוחות האלו כוללים נתונים כמו המיקומים של האתר במילות מפתח חשובות, כמה אנשים נכנסים לאתר על פני ציר הזמן, כמה גולשים רכשו מוצרים או הגיעו לעמודי מפתח וכך הלאה. כאשר אתם מסתכלים על הדוחות האלו, שימו לב האם יש מגוון של לקוחות שמגיעים מתחומים עסקיים שונים, וזאת מכיוון שלכל תחום יש ניואנסים מעט שונים ולכן גם העבודה בשטח היא לא זהה.


לצפייה בכל המכרזים של קידום אתרים באתר לחצו כאן



המלצות


היום מקובל מאוד לבקש המלצות וחלק מחברות הקידום אפילו ישמחו להציג בפניכם מכתבים מלקוחות או עמודי המלצות בתוך האתר שלהם. רצוי גם לפנות לפחות ללקוח אחד בעצמכם בשביל לוודא שההמלצה שלו היא אותנטית.

אם אתם מגייסים חברה דרך אתרים של נותני שירותים שפועלים בצורת מכרזים (כמו Ask4), שימו לב לא רק לדירוג הכללי, אלא גם להערות של כל לקוח.



חוזה – כן או לא?


יש אנשים שחוזה הוא מאוד חשוב להם בשביל שלא יהיו אי הבנות או בשביל להגן על עצמם מבחינה משפטית, ויש כאלו ששום חוזה לא שווה בעיניהם על הנייר כל עוד אין אמון בסיסי בינם לבין המקדם והם מעדיפים להיפגש אתו בארבע עיניים. בכל אופן, חשוב לתאם יעדים ולהחליט האם אתם מתחייבים לתקופה מסוימת או לא.

יש להבין שבניגוד לתחומים אחרים שבהם אפשר לרוב להבטיח תוצאות על פני תקופת זמן ספציפית ומוגדרת מראש, בכל מה שקשור לקידום אתרים, יש המון משתנים שקשה לחזות אותם מראש: החל ממתחרים שעשויים לשפוך המון כסף ולצוץ משום מקום, דרך עבודת קידום לא טובה שנעשתה בעבר ומתחילים לגלות אותה רק כשחופרים עמוק בתוך האתר, ועד לשינויים בלתי צפויים באלגוריתם של גוגל עצמו (מדובר על מאות שינויים בשנה על פי גוגל עצמה).



התמקצעות


בתחום השיווק באינטרנט, יש הרבה מאוד חברות שלובשות כמה כובעים ומציעות מגוון רחב של שירותים כמו שיווק ברשתות חברתיות, בניית אתרים, קידום אתרים אורגני וקידום ממומן. דווקא כאן, לפעמיים הכי טוב לבחור בחברה שמתמקצעת בתחום ספציפי כמו קידום אתרים ולא להתפתות לחבילת שירותים שאין לכם תמיד מושג מהו בדיוק התמהיל שלה. אם אתם פונים לחברה גדולה יחסית, בקשו שיוצמד לכם מנהל פרויקטים אישי בעזרתו תוכלו לוודא שאתם לא נופלים בין הכיסאות.



מחירים


תמחור הוא עניין מורכב, בוודאי ובוודאי בתחום שבו אין ממש סטנדרטים או מחירונים מקובלים. כלל האצבע הכי טוב שאפשר לתת הוא להיזהר ממחירים שנשלפים מהפופיק ולא דווקא להסתכל רק על השורה התחתונה (מחיר גבוה מאוד או נמוך מאוד).

אם נציג של החברה נותן לכם מחיר אחרי שתי דקות שבהן הוא מסתכל על האתר, משהו כאן ממש לא מקצועי, בדיוק כמו שלא הייתם מקבלים הצעת מחיר ממעצב פנים שמסתכל על הבית שלכם מבחוץ...

לכן, מומלץ מאוד להיות סבלניים ולקבל הצעת מחיר מנומקת שמסבירה על סמך מה נקבעה הערכת המחיר. כך גם יותר קל להשוות את ההצעה להצעת מחיר נגדית.



התחייבות לתוצאות

 

כמו שהסברנו לגבי חוזים, בקידום אתרים גם מי שיש לו הרבה ניסיון וקילומטראז' ארוך של לקוחות, לא תמיד יכול להבטיח תוצאות. זו גם הסיבה שיש לעיתים התחייבות גם מצד הלקוח לתקופת זמן מסוימת.

עם זאת, מקדם מקצועי יכול לראות את התמונה הכוללת ולנסות להעריך מהו הפוטנציאל הכללי של האתר ולהגדיר יעדים כללים. לדוגמה, הגדלת מספר הגולשים שמגיעים לאתר באחוז מסוים, שיפור היחס בין כמות האנשים שנכנסים לאתר לבין אלו שמבצעים את הפעולה הרצויה וכך הלאה.

דווקא לגבי מיקומים שהם אלו שמעניינים את רוב הלקוחות, קשה מאוד להתחייב - לא רק מכיוון שהם נתונים לשינויים יום יומיים, אלא גם בגלל שכל גולש מקבל סט תוצאות שונות לחלוטין, ולכן קל יותר להתבסס על "מיקום ממוצע" ולא בהכרח על מיקום מדויק. למעשה, לגוגל יש כלי שמראה את המיקום הממוצע של סך כל הגולשים ביחד, בלי לכלול את אלו שכלל לא ראו את האתר בעמודי החיפוש.



שקיפות


שקיפות היא עוד עניין חישוב ששווה להתעכב עליו. בואו נודה בכך שרובינו לא באמת אוהבים לקרוא דוחות ומי שלא מגיע מתחום הסטטיסטיקה או המחקר, גם לא תמיד אוהב לקרוא גרפים, אבל אלו הם בדיוק הדברים שיכולים לעשות הבדל בין קמפיין קידום מוצלח לבין אחד שבמקרה הטוב משאיר אותנו במקום, ובמקרה הרע גורם לעוד יותר נזק.

בנוסף לגרפים שהכי בולטים בדוחות, לא פחות חשוב לבדוק שישנו פירוט של כל הדברים שנעשו במהלך החודש. אם משהו מסוים לא ברור לכם, אל תתביישו לשאול. כך גם תוכלו לשלול פעולת חשודות או מפוקפקות, ואם המקדם מתחיל לגמגם או לא מוכן לחשוף בפניכם מה בדיוק הוא עשה, זו נורת אזהרה שאי אפשר להתעלם ממנה.

מציג מכרזים 1 עד 20 מתוך 31017

תאריך
כותרת
16-07-2018
סככה חקלאית
15-07-2018
צביעת חיצונית של בית פרטי - קוטג' 180 מ"ר
15-07-2018
הקמת פרגולות וספסלים
14-07-2018
4 -5 מדרגות מחוץ לבית
13-07-2018
עוזרת בית
09-07-2018
חומת בטון / בלוקים
09-07-2018
חומת בטון / בלוקים
07-07-2018
העתקת מזגן
04-07-2018
אירוע הפנינג
04-07-2018
חיבור מדיח שיש למים
04-07-2018
החלפת קולט
04-07-2018
ריצפת בטון + ריצוף
03-07-2018
הובלה מקרר
02-07-2018
6 מסתורי כביסה
01-07-2018
פוליש
01-07-2018
התקנת מזגנים
30-06-2018
בנית חומה
27-06-2018
שתי מראות גדולות לתלייה על קיר
27-06-2018
מכרז שלד 4 דירות
26-06-2018
החלפת כיור מטבח מחולק לכיור אחד גדול

מציג מכרזים 1 עד 20 מתוך 31017